måndag 7 december 2020

Årets bästa skivor: 10. Holy Moly!, Blues Pills

Att lista årets tio bästa skivor är ingen exakt vetenskap. I detta inlägg skrev jag om ett antal skivor som nästan hamnade på listan, och ska jag vara ärlig kunde jag bytt ut skivorna på tio-i-topp-listans undre halva, placering 6-10 ungefär, mot några av de skivor jag nämnde i den artikeln. (Placering 1-5 känns däremot ganska klara, de höjer sig över mängden.)

Men ska jag göra en lista så får jag sätta ner foten, och då bygger det mycket på magkänsla just nu.

Blues Pills tredje studioalbum Holy Moly! är det första utan gitarristen Dorian Sorriaux, men bandet fortsätter i samma stil. Kanske är låtarna till och med lite mer direkta, lite mindre jammiga, än tidigare.

Albumets höjdare är Elin Larssons sång, som är mer utlevande än någonsin (lyssna på skriket i början på Rhythm In The Blood).

Det vi alla väntar på är naturligtvis att höra de här sångerna live, det är Blues Pills rätta element.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar