fredag 22 december 2023

Ulf Stureson släpper sjätte albumet

Foto: Jacob Frössén
Ulf Stureson
klev ut som soloartist på 90-talet, efter att dittills spelat i, till exempel, Traste Lindéns kvintett.

Som så många andra artister som inte når masspublik, har han framlevt sina dagar som ett slags kultartist och släppt skivor med jämna mellanrum. Nu har han kommit fram till VI, hans sjätte skiva. (VI som i det här fallet står både för "6" och för just, "vi".)

I ett pressmeddelande berättar Stureson:

– Förra skivan släpptes mitt i en separation. Det var ett mycket långt förhållande med hus, bil och två barn. Det var mycket jag kunde gjort annorlunda, som jag kanske borde gjort annorlunda. Men nu blev det såhär. Eller nej, jag valde att göra såhär. Bryta upp alltså. Man kommer till en gräns när man bara vet och det finns ingen väg tillbaka. Plötsligt har man bestämt sig och sen börjar dominobrickorna falla.

Hittills har fyra låtar släppts från albumet, När du kom, Sorgenfri, Hockeykillar och Momentum.

Albumet släpps 26 januari.

Releaserna för 2024 börjar droppa in. I högerspalt på startsidan - om du använder "webbversionen", som brukar dyka upp om du surfar via dator eller surfplatta - så finns en lista över kommande releaser. Om du surfar via mobil så kan du gå längst ned och klicka på "Visa webbversion", då får du upp den, kan förstora vid behov och se högerspaltsboxen med releaserna. Jag har ännu inte kommit på hur jag ska kunna visa boxen i mobilversionen. Det är väldigt irriterande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar