lördag 6 maj 2023

Frida Franzén och Ossler i duett



Frida Franzén, som solodebuterade med albumet Visdom om år i fjol, släppte på fredagen en singel, Den nakna djungeln.

Vi får ett duett med Ossler, och min skepsis till duetter är välkänd för den här bloggens läsare. Ofta för att jag sällan förstår poängen med duetten - det är sällan sången är en tydlig duett, som MÅSTE sjungas med två röster. 

Och här då? Kunde Frida Franzén ha sjungit låten själv? Ja, det kunde hon. Men jag får väl släppa min duetthangup och bedöma låten ändå.

Att sjunga med Ossler är både en risk och en möjlighet eftersom han genast förvandlar låten till en Osslerlåt. Den nakna djungeln skulle mycket väl ha kunnat ligga på en Osslerplatta, på gott och ont.

Låt oss hoppas att singeln antyder att Frida Franzéns andra album är i antågande.

Läs gärna min intervju med Frida Franzén och min intervju med Ossler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar