söndag 15 maj 2022

Nytt album från Sofia Karlsson



Jag kan ha vissa problem med alltför skönsjungande artister, där allting sitter helt perfekt, och det är så tjusigt att jag som lyssnare knappt vågar andas. Men det är så klart mitt problem, snarare än artistens.

Jag har tidigare sorterat in Sofia Karlsson i det facket, säkert av slarv. Jag kan vara en lat lyssnare ibland, och går ofta på första intrycket.

Nu har Sofia Karlsson släppt den fina singeln Till soldaterna. Det är en försmak inför albumet Sånger från broccolifälten som släpps 25 maj.

Enligt pressreleasen så speglar albumet "ett nytt kapitel i Sofias liv och handlar om samtiden, om perspektiv och förändring. Det handlar också om beslutet att flytta, leva ett friare liv, och framför allt ett liv med mindre stress och mer tystnad".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar