fredag 26 november 2021

Marillion släpper 20:e albumet



Marillion borde ha bytt namn när sångaren Fish slutade, efter de fyra första albumen. Det är min åsikt.

Fishs röst, texter och utstrålning på scenen satte så mycket av bilden av bandet. När Steve Hogarth kom in så tappade jag intresset - i princip helt.

Jag har ändå lyssnat till och från under de dryga tre decennier (!) sedan Hogarth tillträdde, men kan nog inte nynna en enda av låtarna. Jag minns ett fåtal albumtitlar.

Men trots allt... så låter singeln inför kommande albumet ganska bra. (Och jag vet att jag sagt det ibland även tidigare år.) Be Hard On Yourself är släppet inför albumet An Hour Before It's Dark som kommer ut 4 mars. Och Marillion vore inte Marillion om inte låten var någon slags tredelad svit.

Kanske till och med jag svänger och blir en Hogarth-fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar