fredag 24 mars 2017

Mest intensiva skivsläppsdagen hittills i år


Hittills i år är det ingen dag som varit så späckad med intressanta skivreleaser som dagens datum, fredag 24 mars.

Om jag skulle kommentera de intressanta släppen och gå från "minst intressant" till "mest intressant", då blir ordningen så här:

Skivor med Jethro Tull, Night Ranger, gamla Policegitarristen Andy Summers och The Jesus & Mary Chain noterar jag mest i förbigående. Jag tror inte någon av dessa kommer att bli särskilt flitigt spelad, men det intressanta med dessa artister är att de ibland får en lidnersk knäpp och åstadkommer något riktigt bra.

The Hold Steady-sångaren Craig Finn har svårt att få till toppformen från bandets tre första skivor, men i dag släpper han i alla fall sin andra soloskiva, We All Want The Same Things.

Steve Hackett, tidigare Genesisgitarristen, gjorde en bra skiva i Wolflight som kom ut 2015. Nu släpper han The Night Siren.

Svenska Heavy Tiger som debuterade med Saigon Kiss 2014 kommer i dag ut med uppföljaren Glitter. Det låter lite tyngre än debuten, vilket är bra.

Diamanda Galas, som inte släppt en skiva sedan 2008, kompenserar det med att släppa två skivor i dag, All The Way samt At Saint Thomas The Apostle Harlem. Vänta er blues och sånger om döden.

Allra mest har jag dock sett fram emot Osslers första skiva på fyra år, Evig himmelsk fullkomning. Det jag hört hittills visar att Ossler återfunnit något av det lättare anslag som präglat hans bästa skivor. Detta utan att helt släppa de tyska industriinfluenserna, så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar