lördag 5 oktober 2024

Mångsysslare släpper album


Ståuppkomiker, skådespelare, tidningskrönikör, författare av en roman och två poesisamlingar och nu också skivartist. Således får vi väl säga att det är rätt att ge Marcus Berggren beteckningen mångsysslare.

Mångsysslarens förbannelse kan ju drabba en person, att publiken är trångsynt och vill att en person ska ägna sig åt EN sak. Och sedan finns de som mycket framgångsrikt gör precis allt möjligt och blir åtminstone nästan lika framgångsrika inom alla områden.

Min ingång till Marcus Berggren var att han spelade rumskompisen Filip i serien Sagan om Dilan och Moa på SVT. (Läs förresten min intervju med den seriens skapare Dilan Apak och Moa Lundqvist här.) Eftersom jag gillade serien så mycket så är jag beredd att följa med på några resor.

Berggrens första album heter Intresse för cowboyliv. Än så länge har jag inte riktigt samlat mig till ett omdöme, men jag är beredd att lyssna vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar