tisdag 2 januari 2024

Ekvilibrism från Rosie Frater-Taylor


Det är sant att jag har svårt för musiker-musiker, sådana som sägs vara så skickliga att även andra musiker blir imponerade.

Jag oroar mig i regel för att ekvilibrismen ställer sig framför sångerna och texterna. Men det är givetvis också en blind fläck för mig, att jag själv inte kan se bortom det faktum att en musiker är skicklig.

Därför måste jag till exempel verkligen lyssna på Rosie Frater-Taylor som fått mycket beröm, av bland andra Jimmy Page, för sitt gitarrspel, i första hand, och sin sång, i andra hand.

Frater-Taylor släpper sitt tredje album, Featherweight, inom kort. Releasedatum verkar lite oklart. Jag hittar både 3 januari och 9 februari. Det kan vara så att om du köper albumet digitalt via hennes sida på Bandcamp så får du spåren redan 3 januari, medan den mer "officiella" releasen är 9 februari.

Några singlar har släppts redan, de hittar du, till exempel, här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar