fredag 26 januari 2024

Ale Möller släpper coveralbum


Folkmusikveteranen Ale Möller överraskar, åtminstone på mig, genom att göra ett coveralbum, kallat Andras.

Möller säger, enligt skivbolagets Facebooksida:

– Jag trodde väl aldrig att jag skulle göra en cover-platta, men det här känns både nödvändigt och väldigt roligt! Av alla de tusentals låtar som jag spelat genom åren är det nämligen vissa som envist kommit tillbaka och pockat på att spelas. Efterhängsna stalkare som attackerar bakifrån, och som jag nu bestämt mig för att gå i närkamp med.

Vi får till exempel höra Möller, med medmusikanter Mats Öberg och Olle Linder, tolka ett par Beatleslåtar i oväntade arrangemang, Here Comes The Sun och Daytripper (singelomslaget ovan) samt en St. James Infirmary som är klart funkig. 

Albumet släpps 16 februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar