onsdag 1 november 2023

Mötley Crüe-gitarrist släpper soloalbum


Jag har aldrig varit en Mötley Crüe-fan, men jag har försökt lyssna igenom deras katalog, inte minst eftersom de var så uppenbart influerade av Kiss. Jag kan dock än i dag inte komma ihåg en enda låt de har gjort.

När jag läste biografin The Dirt, så var det oundvikligt att få sympatier för gitarristen Mick Mars. Inte minst på grund av hans sjukdomstilstånd (han lider av ankyloserande spondylit, som påverkar ryggraden).

Nu ska Mick Mars släppa sin första soloskiva och jag önskar att kunde säga något positivt om första singeln Loyal To The Lie, men det är formulär 1A-rock, där man slipat bort kanter för att det ska "fungera i radio". Totalt meningslöst, tyvärr.

Albumet, The Other Side of Mars, släpps 23 februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar