söndag 15 januari 2023

Förväntansfull inför Bob Hunds nya album



Bob Hund
är ett band jag tappade bort lite grann. Jag följde dem en del i början av deras karriär, men av oklar anledning tappade jag intresset.

Jag blev återigen nyfiken på bandet, faktiskt främst tack vare Medborgarbandets album Vinnaren tar allt. Det var Bob Hunds sångare Thomas Öberg, Nina Persson med flera som satte upp en föreställning på Riksteatern och dessutom skapade musik som gavs ut på skiva.

Så då har jag börjat följa Bob Hund lite grann igen. I november släpptes singeln Nu har du gått för långt. Och 26 januari släpps första delen av dubbelalbumet Drömmen är en råvara/Verkligen är en raffinerad produkt. Den andra delen ska släppas "till sommaren".

– De kommer ömsom hjälpa och stjälpa varandra. Bob Hund försöker studera ett antal motsatsförhållanden både med stjärnkikare och mikroskop. Vi kommer garanterat att misslyckas med att reda ut begreppen och till slut kommer Bob Hund antagligen fabricera fler frågor än svar, säger bandet i ett pressmeddelande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar