tisdag 9 augusti 2022

Jesca Hoop - varför vill jag inte gilla hennes musik?



Det är intressant när viss musik biter sig kvar i huvudet, trots att man inte "vill" det.

Jag har lyssnat då och då på Jesca Hoop, en artist från Kalifornien som numera är baserad i Manchester i England. Jag har uppfattat hennes musik som lite plojig, som en Regina Spektor som har indiecredden kvar. Eller som ett barnbarn till Tom Waits.

När jag såg att hon skulle komma med ett nytt album i september så lyssnade jag på de två låtar som hittills släppts, Hatred Has A Mother och Sioux Falls.

Och det spelar ingen roll att Hoop har någon slags "tokrolig" stil, hennes låtar fastnar.

Därför ser jag med blandade känslor fram emot albumet, Order of Romance, som kommer 16 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar