söndag 1 maj 2022

David Ritschard i duett med stjärnan

Foto: Robert Olausson


Jag är usel på att skriva klickvänliga rubriker. I regel avslöjar jag själva nyheten direkt i rubriken, så ingen har något incitament att klicka in och läsa själva inlägget. Det gör heller ingenting, eftersom jag hellre ser att ni läsare har nytta av informationen, än läser för läsandets skull.

Men av någon anledning kom den typiska kvällstidningsrubriken till mig när jag tänkte på denna notis. Framför allt hatälskar jag kvällstidningarnas användande av ordet "stjärnan". Det kan betyda alltifrån Will Smith till någon Youtubeinfluencer som blev känd i förra veckan. På det sättet ett väldigt inkluderande ord. 

Lisa Ekdahl är dock odiskutabelt en stjärna. Hon har nu sjungit duett med David Ritschard, på dennes nya singel Triumfera, som släpptes i fredags och sägs vara någon form av kampsång, tajmad lagom till i dag, 1 maj.

Meddelas, bland annat, på detta sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar