fredag 17 september 2021

Jenny Wilson sjunger på svenska


Ni som är vana läsare av bloggen vet att jag vurmar för att svenska artister ska sjunga på svenska. Inte på grund av nationalism eller för att jag är puritan, utan för att jag tycker att de allra flesta texter tjänar på att uttryckas på en persons modersmål. I alla fall om artisten vill något mer med sina texter än att bara "ha någonting att sjunga".

Som med så många svenska artister som vanligtvis sjunger på engelska; jag har följt Jenny Wilson men aldrig riktigt fastnat. Nu när hon byter till svenska blir det någonting helt annat. Ge mig nåt starkt som första singeln från nya albumet heter är en riktigt stark låt om tankar som tränger sig på, om att vilja fly vardagen eller kanske något ännu mer destruktivt.

Albumet heter Mästerverket och släpps 1 oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar