fredag 5 mars 2021

John Hiatt släpper album med Jerry Douglas Band


John Hiatts senaste album är 2018 års The Eclipse Sessions. Nu har han slagit sina påsar ihop med Jerry Douglas Band och släpper skivan Leftover Feelings.

Första singeln heter All The Lilacs In Ohio. Det är några år sedan Hiatt hade en karriärhöjdpunkt, men detta låter väldigt lovande. (Peter Håkansson upplyste mig, i en kommentar nedan, om att låten All The Lilacs in Ohio fanns med redan på albumet The Tiki Bar Is Open från 2001. Tack, Peter! Låten låg inte kvar i mitt minne, kan jag säga.) 

Albumet släpps 21 maj.

4 kommentarer:

  1. Hej och tack för denna blogg, jag följer dej regelbundet med stort intresse. Jag tänkte nu för första gången göra en liten kommentar. Den här låten (All The Lilacs In Ohio) släpptes redan på "The Tiki Bar Is Open" från 2001.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant, det ringde någon svag klocka någonstans, och det låter onekligen som Hiatt i högfor! Tack, jag ska addera den detaljen i blogginlägget.

      Radera
    2. Om du adderar ditt namn, kan jag "credda" dig för upplysningen i texten.

      Radera
  2. Peter Håkansson

    SvaraRadera