söndag 14 februari 2021

Hennings tredje album släpps i mars


Henning
fortsätter att göra nattradioentusiaster från fordom lyckliga med sin musik. Jag transporteras alltid tillbaka till 1979-1984, typ, när jag hör på Hennings musik.

Och om det låter negativt, så är det absolut inte så - Henning är naturligtvis väldigt mycket 2021 också. Jag menar bara att den typen av melodiska rock som Henning spelar hade en guldålder under slutet av 70-talet och början av 80-talet.

Hennings tredje album, Under träden, släpps 12 mars och redan nu har vi fått höra fyra singlar - Var jag än lägger min hatt (och så vidare), (Möt mig) under träden, Rock'n'Roll samt Vissa dagar.

Hela låtlistan ser ut så här:

Första gången
Var jag än lägger min hatt (och så vidare)
(Möt mig) under träden
Sången som ingen får höra
Djupa dalar
Lycklig idiot
Vancouver
Rock ´n´ Roll
Allting faller
Vissa dagar
Låt tågen gå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar