tisdag 8 september 2020

New Order släpper singel




Det är fem år sedan New Order släppte ny musik, albumet Music Complete. Ett album som jag i ärlighetens namn inte minns ett jota av. När jag snabbt knappar igenom låtarna på Spotify så slås jag av att... ja, det låter väl som New Order.

På 80-talet var New Order ett av banden som jag var smått besatt av, under ett antal skivor från Power, Corruption & Lies till och med Technique. Men sedan tyckte jag de tappade något. Och det gjorde säkert jag också.

Nya låten Be A Rebel är av allt att döma en "riktig" singel, i meningen att den inte verkar höra till något efterföljande album. New Order är ju ett av banden som använde singlar just så. Flera av deras största hits dök aldrig upp på något album. En sympatisk inställning, som höjde värdet på singlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar