torsdag 6 augusti 2020

John Hiatt livestreamar konserter



Det känns som att den här vågen med streamade konserter som dök upp när pandemin slog till har mattats av under sommaren. Eller så är det bara jag som inte varit lika uppmärksam som tidigare.

24 och 31 augusti sänder John Hiatt två konserter, och upplägget är intressant.

24 augusti ska Hiatt spela sina två sannolikt mest framgångsrika skivor Bring The Family och Slow Turning. Den andra konserten, 31 augusti, har temat "songs and stories" och kommer vara en blandning av låtar och historier.

Konserterna är inte gratis utan kostar minst 40 dollar, som tur är har ju kronan stärkts under våren...
Hiatt och hans arrangör har också kommit på den innovativa lösningen, att om du betalar 100 dollar så kommer du inte bara se John Hiatt utan HAN KOMMER ATT SE DIG. Om detta nu är avundsvärt eller ej, vet jag inte. (Själv brukar jag inte känna mig direkt representativ när jag hänger framför en streamingspelning och jag räds att behöva klä upp mig för John Hiatts skull.)

Läs mer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar