fredag 3 juli 2020

David Gilmour släpper första låten på fem år


Mitt engagemang för Pink Floyd och dess ex-medlemmar har varit i avtagande. På den tiden jag brydde mig mer var jag definitivt i Roger Waters-lägret. Gilmour är en fantastisk gitarrist, det går inte att komma ifrån, men jag tyckte de senare Pink Floyd-skivorna var urvattnade.
Roger Waters håller en relativt hög profil och skulle ha turnerat i år, om det inte vore för covid-19. 
Gilmour ligger mer lågt. Men i dag släpper han sin första nya låt på fem år, Yes, I Have Ghosts.
Den är skriven med inspiration från hans fru Polly Samsons novell, A Theatre for Dreams, och dottern Romany Gilmour gästar på harpa och sång.

Låten skulle ha varit en del i en föreställning baserad på Samsons texter, men covid-19 ställde in även de planerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar