onsdag 29 april 2020

Liveskiva från Thåström



Mycket riktigt var det en ny skiva som Thåström puffade för i sitt Facebookinlägg som jag nämnde i gårdagens inlägg. Klockan 2 på natten, öppet fönster... heter liveskivan som släpps 15 maj.

Tyvärr är det en liveskiva snarare än en ny studioskiva, som i alla fall jag hade varit betydligt mer intresserad av. Min värsta motvilja för Thåströms senare del av karriären avtog lite med 2017 års skiva Centralmassivet. Till exempel Old Point Bar och Körkarlen var riktigt bra låtar.

Live tycker jag dock Thåström lätt blir malande, utan nyanser. Jag förstår att stilen är medvetet vald för att nå en viss effekt, det fungerar bara inte på mig.

Thåström har som soloartist släppt två liveskivor tidigare - live-ep:n Thåström på Röda sten (2003) samt Som jordgubbarna smakade... (2012).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar