fredag 3 januari 2020

Nygammal skiva med Marshall Crenshaw


Jag brukar ägna sparsamt med tid åt nyutgivningar på den här bloggen, men ibland känns det motiverat.

Marshall Crenshaw är en artist jag personligen känner jag lagt för lite tid på att upptäcka. Jag är inte helt obekant med hans verk, men har lyssnat lite och slarvigt, om jag ska vara ärlig. Den Crenshaw-låt jag lyssnat allra mest på är Whenever You're On My Mind, dock i Marti Jones version.

Det är tio år sedan Crenshaw släppte en ny skiva, Jaggedland, men nu kommer han att börja återutge skivor som en gång i tiden gavs ut på etiketten Razor and Tie.

Det är albumen Miracle of Science, #447 samt What's In The Bag som ska återutges, liksom liveskivan My Truck Is My Home och demosamlingen The 9 Volt Years.

Först ut är Miracle of Science, som kommer ut 17 januari, med nytt omslag och två bonuslåtar, Misty Dreamer (ursprungligen av skotske Daniel Wylie) och What The Hell I Got (av kanadensiske Michel Pagliaro).

Förutom bonuslåtar har Crenshaw också mixtrat med en del av musiken, "mostly using the original elements", som han själv säger till The Second Disc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar