fredag 22 mars 2019

Comeback i all enkelhet för Lasse Lindbom


Jag har gått och tänkt på Lasse Lindbom. Jag gör det ibland.

Denna gång av det konkreta skälet att jag läste Håkan Lahgers bok om inspelningen av Ulf Lundells Den vassa eggen. (Den vassa eggen: Ulf Lundells kreativa kaos - en bok som är slutsåld om jag förstår det hela rätt, jag hittade den på Stockholms stadsbibiliotek.)

Lindbom är en av huvudfigurerna i boken, som en av producenterna bakom Den vassa eggen.

- Jag gjorde Gyllene (Tider), Uffe (Lundell), Marie (Fredriksson) och i viss mån Niklas (Strömstedt), säger Lindbom i en fin intervju i Aftonbladet i dag, med anledning av Lindboms 70-årsdag (30 mars, grattis i förskott!).

I samma artikel framkommer att Lindbom spelat in fyra nya låtar som släppts under EP-titeln Lindbom. Kul!

Det enda tråkiga är budgetomslaget (se ovan) samt att han bara sjunger på engelska på dessa fyra låtar.

Kan köpas här på Itunes.

Eller lyssnas på Spotify här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar