söndag 4 september 2016

Hylander är tillbaka

2014 var det tänkt att Dan Hylander skulle släppa ett album med Mikael Rickfors och Mats Ronander. Det blev bara en singel, Från midnatt fram till gryningen.

Sedan blev det någon turnérunda där Ronander hade ersatts med Pugh Rogefeldt.

Nu kommer i stället en ny soloskiva med Dan Hylander, kongenialt döpt till Kan själv. Kanske som en kommentar till att det inte blev någon trioskiva.

Det som jag antar är smakprovet från nya skivan heter Det vet bara jag och är en duett mellan Hylander och EllyEve, en sångerska som till vardags heter Elin Svensson. Jag ska erkänna att jag inte vet mer om henne än det jag kan googla fram.

Det vet bara jag låter småtrevlig, nya skivan kan nog bli i samma stil. Den släpps 30 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar