måndag 14 april 2014

Aimee Manns nya projekt

Jag måste erkänna att mina förväntningar är ljumma inför The Both, Aimee Manns nya samarbetsprojekt med sångarkollegan Ted Leo.

Jag ska inte säga att alla spontana samarbetsprojekt går åt pipan, men i många fall verkar artisternas entusiasm på något sätt vattna ur själva musiken. Var det till exempel nödvändigt att Jenny Lewis samarbetade med sin pojkvän Johnathan Rice på albumet I'm Having Fun Now? Nja, Lewis bör bestämma 100%, då blir det bäst, tycker ju jag.

Lite samma känsla har jag kring Aimee Mann, hon har ju redan övergett gruppsammanhanget (Til Tuesday) för att ha en solokarriär där hon bestämmer helt själv.

Men man vet aldrig, The Both kanske överraskar positivt. Skivan släpps i morgon, 15 april.

Du kan förhandslyssna på deras skiva här, på NPRs sajt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar