söndag 18 november 2012

Indigo Girls-abstinens kan botas

Indigo Girls två senaste studioalbum, Poseidon and The Bitter Bug (2009) och Beauty Queen Sister (2011), är två av de skivor jag lyssnat allra mest på under de senaste åren.

Nyss fick jag Indigo Girls-abstinens och undrade varför bandet inte hört av sig på länge. Jag har slutat drömma om att de ska spela i Sverige, det verkar inte prioriterat. Men någonting kunde väl vara på gång? En dvd? (Ännu) en julskiva?

Då visar det sig att Amy Ray - ena halvan av duon, tillsammans med Emily Saliers - släppt en soloskiva i februari, som jag helt har missat. Säg så här, vare sig svenska eller amerikanska medier ägnar särskilt stort utrymme åt Indigo Girls.

Lung of Love är Amy Rays fjärde studioalbum som soloartist. Eftersom hon är den av medlemmarna, vars låtar jag tycker bäst om så är det nästan som att få ett helt nytt Indigo Girls-album. Jippi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar