tisdag 14 juni 2011

Bänkar mig 3 juli och...

Alla sommarpratare i Sveriges Radio är ointressanta. Utom den fantastiska författaren Beate Grimsrud. Den 3 juli tänker jag bänka mig framför radion.

Okej, 16 juli, då skådespelaren Ann Petrén pratar, kan jag också lyssna. Sara Stridsberg, författare, den 21 juli, är nog också värd att höra på.

USAs förbundskapten Pia Sundhage är Sveriges internationellt mest meriterade fotbollscoach. (Jepp, Svennis har aldrig vunnit OS-guld eller över huvud taget tagit medalj med något landslag.) Den 26 juli borde jag kunna avvara en stund för att höra på henne.

17 augusti vill jag gärna höra musikproducenten Bengt Palmers och hoppas att han drar skrönor om USA-äventyr tillsammans med Björn Skifs. Och författaren Leif GW Persson den 21 augusti kan man ju inte gärna missa.

Men de övriga tänker jag inte höra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar