torsdag 29 oktober 2009

Före och efter R.O.O.M.

Möbelkedjan R.O.O.M. har försatts i konkurs, skriver Dagens Industri. Eftersom jag i snart två decennier bott i samma kvarter som butiken på Kungsholmen, så kan jag minnas en tid före och - snart - efter R.O.O.M.

Före R.O.O.M. var kvarteret lätt bedagat, lite skämtsamt kallat Kniv-Kungsholmen. Många pensionärer. Nu finns det gott om hippa människor.

Under alla de år butiken funnits här har jag varit inne där två eller tre gånger. Första gången skulle jag gå in och köpa en stol till min pyttelilla lägenhet, men vände när jag såg prislappen på den första stol jag tittade på.

Det finns ingen väg tillbaka till tiden före R.O.O.M, Kniv-Kungsholmen är förpassat till historien. Men förhoppningsvis slipper vi bilköerna med stadsjeepar varje lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar