torsdag 4 juli 2024

The Saints album finns nu tillgängliga via streaming


I höst släpps ett efterlämnat album av The Saints. Sångaren och låtskrivaren (och bandets enda permanenta medlem) Chris Bailey avled som bekant 2022.

Singeln Break Away finns nu tillgänglig via streaming. Först var det sagt att det nya albumet skulle få samma titel, men enligt Facebooksidan verkar nu titeln vara Long March Through The Jazz Age. Något releasedatum verkar ännu inte finnas.

En riktig kulturgärning är att samtliga (?) The Saints-album nu finns tillgängliga via streaming, exempelvis klassiker som All Fools Day och Prodigal Son.

6 kommentarer:

  1. Toppen, men lite synd att klassikern "Prodigal Son" inte är originalversionen, några låtar är ommixade (+ lite annat låtval) på versionen som finns på Spotify, jag tycker originalet låter bättre.

    Känt till att det funnits nytt material inspelat så riktigt kul att det nu släpps.

    Man får hoppas att soloplattorna med Chris Bailey också släpps digitalt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man. Trist. Jag har inte hunnit lyssna igenom dem på Spotify än.

      Radera
    2. När jag flippar igenom Prodigal Son lite snabbt så verkar det bara vara Music Goes Round My Head som är annorlunda?

      Radera
  2. Två låtar skiljer, "Music goes round my head" och "Ghostships" på Spotifyversionen.
    "Some things never change" och "Calling on you" på originalet.

    Låtvalet stör mig inte, det är ommixningen som är sämre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min gamla vinyl hade Ghost Ships. Min gamla CD hade både Ghost Ships och Music Goes Round My Head. Jag har aldrig haft Some Things Never Change och Calling On You på någon utgåva. Säkert olika pressningar i Australien, Europa etc.

      Radera
  3. Noterar att "Spit the blues out" inte finns med bland albumen som finns under "The Saints".
    Sök på "Spit the blues out" så hittar man den också.

    SvaraRadera