måndag 31 oktober 2022

Morrisseys nya skiva släpps INTE i februari


Morrisseys nya skiva Bonfire of Teenagers har legat klar länge. Han har efterlyst ett skivbolag och sagt att skivan "is available to the highest (or lowest) bidder".

Nu har Capitol i Los Angeles sagt att de vill ge ut skivan, och att det sker i hela världen, utom i Morrisseys (forna) hemland Storbritannien, av någon anledning som jag inte riktigt begriper. Men det är väl sannolikt att Morrisseys ställningstaganden i favör för partier på den yttersta högerkanten spelar in.

(ÄNDRING 15/11-2022:) Skivan skulle ha släppts i februari, nu har dock Morrissey meddelat att den släppmånaden inte längre är aktuell, utan att frågan ligger hos skivbolaget Capitol. Skivbolaget har hittills inte sagt ett jota.

Skivan innehåller elva spår, varav Morrissey redan spelat flera av dem live, som till exempel titelspåret samt I Am Veronica. Se dessa nedan.



4 kommentarer:

  1. Ojdå, en artist som har högersympatier! Annars brukar väl dom flesta artister/kulturskapare vara vänster. Låt oss lyssnare bara slippa höra propaganda ifrån artisterna, vare sig det är vänster eller höger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har det förvisso inte bara varit "höger" som han uttryckt, utan snarare "extremhöger". Men jag tror på att separera artistens ställningstaganden och verken. Det finns många artister som tycker saker jag inte håller med om. Och det finns artister som gjort saker som är förkastliga (som dömts för våldsbrott till exempel). De senare fallen är svårare att hantera, tycker jag. Och jag har inget emot att artister uttrycker "propaganda". Jag tycker de har yttrandefrihet, de också. Jag tror inte på "shut up and sing".

      Radera
  2. Nu tänkte jag när artisterna står på scen, då vill jag inte höra nån stå där och gapa ut vad som är rätt och fel. Har jag betalat dyrt så låt mig slippa höra politiska eller religiösa budskap ifrån scen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Personligen har jag inget problem med det, men smaken är olika.

      Radera