söndag 28 februari 2021

Samlade tanter


En av de saker jag ville göra när jag började intervjua svenska artister på bloggen, var att intervjua alla fyra kärnmedlemmarna i Tant Strul. Det går inte att underskatta bandets betydelse i svensk rockhistoria, plus att musiken fortfarande håller. Jag lyssnar med stor behållning på bandets samtliga tre studioskivor.

Och alla fyra har gjort solomusik som likaledes håller än i dag. Och vi hoppas på mer, så klart.

Jag gav mer utrymme åt Malena Jönsson och Liten Falkeholm eftersom deras historier inte berättats lika ofta. De har till exempel inte skrivit några böcker om sina karriärer, så som Kajsa Grytt och Nike Markelius har gjort.

Läs alla fyra intervjuerna här: 

Bloggen möter Liten Falkeholm: "Ju större publik man har, desto mer blir man buren"

Bloggen möter Malena Jönsson: "Vi längtar efter att få spela tillsammans igen"

Bloggen möter Nike Markelius: "Jag är fullfjädrad sångerska med stil"

Bloggen möter Kajsa Grytt: "Jag vill skriva romaner, film och tv-serier"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar