måndag 13 april 2020

Bästa karantänunderhållningen hittills




Plötsligt ägnar sig alla åt livesändningar från frivillig eller ofrivillig karantän. Trots att man borde ha mer tid så missar jag de flesta föreställningarna. Men några artister har jag försökt följa.

Jag såg i alla fall två av Hamell On Trials fyra föreställningar på Facebook. Den sista plågades av tekniska problem och avbröts några gånger. Det är lite snårigt att hitta, men samtliga konserter ska finnas tillgängliga via Hamells Facebooksida.

Bäst av alla hittills har Courtney Marie Andrews varit, vars konsert jag såg i efterhand. Delvis handlar det om att hennes musik och personlighet lämpar sig för det lågmälda, intima i en akustisk föreställning. Dels handlar det om att hon har gjort några av de bästa skivorna de senaste åren.

Jag ser mycket fram emot hennes nya skiva, Old Flowers, som kommer ut 5 juni. (Och sedan kan man drömma om att Sthlm Americana-festivalen blir av 13-14 juni, men det är naturligtvis inte sannolikt.)

Se konserten ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar