söndag 8 december 2019

Årets bästa skivor. 5. Kanske, Alice B


Alice Bs tredje album Kanske är den enda skiva som jag köpt i tre exemplar i år, två vinyl och en digital. Sedan var det ett misstag att jag råkade köpa två vinylexemplar, men ändå... 

För oss som gillar svenska singer-songwriters så är Alice B en självklar referens. Hennes två första album var ytterst lovande. Sedan gav hon ut en gigantisk demobox, Mega (skisser 2005-2016)

Några av de demoinspelningarna får vi nu höra i riktiga versioner, på hennes tredje studioalbum. 

Kanske hade jag väntat mig ytterligare något utvecklingssteg på denna tredje skiva. På gott och ont är detta en ganska rak uppföljare till de två första skivorna. Men det innebär ju högkvalitativa sånger, så jag klagar inte.

Finast på skivan är balladen Blick.

Årets bästa skivor: 10. Eyes On The Horizon, Jake Clemons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar