lördag 21 december 2019

2020 blir ett intressant konsertår



Den viktigaste frågan inför konsertåret 2020 är givetvis: Får jag äntligen se Randy Newman? Två gånger tidigare har jag försökt, men då har han ställt in Sverigebesöken. Nu är det nytt försök 17 maj på Lilla Cirkus.

Newman är för övrigt just nu aktuell med soundtracket till filmen Marriage Story som är det hetaste du kan se på Netflix just nu. Hör en av sångerna ovan.

Annars är det en hel del småtrevliga konserter inbokade.

KSMB ska spela låtar från sina två första skivor, Bakverk 80 och Aktion, på Slaktkyrkan 25 januari. Liam Gallagher kommer till Annexet 2 februari.

17 februari spelar Mikael Wiehe och Ebba Forsberg på Dansens Hus i Stockholm.

15 maj är det Hurula på Cirkus och 19 maj är det Aoife O'Donovan, känd från bland annat I'm With Her, på Bryggarsalen.

25 juni är det sista spelningen för Kiss i Stockholm, på Tele2 Arena och 17 juli kommer deras tidigare gitarrist Ace Frehley till Gröna Lund.

27 augusti spelar Melissa Horn på Gröna Lund. Jag hade funderingar på att släpa mig till Cirkus när hon spelade där i november, men orkade inte i slutändan. Men Gröna Lund kanske är tänkbart.

27 september spelar WASP på Fryshuset.

Sedan är det som vanligt spekulationer om artister som kan tänkas komma till Sverige, så som Bruce Springsteen. Ulf Lundell har mer eller mindre lovat att ge sig ut på vägarna igen i år. Jag är ganska säker på att vi i vår får nya datum för sommarkonserter med 70-åringen som i morgon söndag och på måndag spelar på Berns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar