torsdag 7 november 2019

Caroline Spences första Stockholmsspelning


Jag skrev en tämligen likgiltig anmälan av Caroline Spences senaste skiva Mint Condition i våras.

Om jag var ljummet positiv då, är jag (nästan) förbehållslöst hyllande nu, efter att ha sett Caroline Spences första Stockholmskonsert. Nashvillebon Spence turnerar i Europa för första gången och har hunnit avverka Malmö i går och spelar i Göteborg i morgon, fredag.

Visst kan man tycka att Nashville svämmar över av liknande talanger, men Caroline Spence har också ett eget tilltal, en glimt i ögat och mycket värme i publikbemötandet. Och låtar som fäster, inte minst viktigt.

Lokalen skulle ha varit Bryggarsalen men blygsam biljettförsäljning har flyttat konserten till Twang på Katarina Bangata, en källare som tyvärr har en gigantisk pelare som skymmer sikten för en stor del av publiken.

Spence spelar stora delar av senaste skivan och även tidigare favoriter (som jag personligen dock inte känner till eftersom jag bara lyssnat på senaste skivan).

Förhoppningen inför framtiden är att Caroline Spence till nästa Stockholmsbesök fyller åtminstone Bryggarsalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar