måndag 9 september 2019

Mångsidig Clemons överraskar



När jag söker på bloggen ser jag att jag levererat en ganska magsur kommentar om Jake Clemons första soloskiva, Fear & Love, från 2017. Jag antydde att han fått skivkontrakt primärt tack vare sitt medlemskap i E Street Band.

Jag tror inte jag lyssnade speciellt noggrant på skivan, för hade jag gjort det hade det nog låtit annorlunda.

Nu har Clemons släppt andra skivan, Eyes On The Horizon, och det är en väldigt varierad och trevlig upplevelse.

Vi får bland annat en pigg tolkning av Leonard Cohens Democracy (se/hör ovan) och flera fina ballader som Mom Deserves Better, Regression (Wasted In London) och Goodnight.

Inte ens Tom Morello, som brukar slänga in okänsliga gitarrsolon hos Springsteen, lyckas förstöra Consumption Town.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar