tisdag 18 juni 2019

Status Quo släpper första albumet utan Rick Parfitt



Jag har en kluven inställning till Status Quo. Å ena sidan kan jag inte få nog av - t ex - deras Live Aid-framträdande där de stampade i gång hela konkarongen med Rockin' All Over The World. En av de roligaste konserterna jag sett de senaste åren var Status Quo på Gröna Lund 2016.

Å andra sidan tycker jag de verkar ha ganska svårt att censurera sig själva. Albumen innehåller pärlor men också mycket som verkar vara inspelat på en kvart. Jag kan inte direkt säga att något av Quo-albumen går varmt hemma hos mig. Möjligtvis lyssnar jag på Rockin' All Over The World-albumet någon gång per år.

6 september släpper Status Quo första studioalbumet utan Rick Parfitt som gick bort 2016 - och 33:e studioalbumet totalt! Skivan heter Backbone och att döma av det korta smakprovet ovan väntar inga musikaliska revolutioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar