lördag 5 januari 2019

Ramel gör comeback


Mikael Ramel har gett ut skivor sedan 70-talet, men under de senaste decennierna väldigt sporadiskt.

Om jag räknar rätt är kommande skivan I huvet på varann hans nionde studioskiva i eget namn, och den första sedan Vilken skillnad som kom ut för 14 år sedan.

Själv har jag lyssnat en del på 70-talsskivorna, men ska jag vara ärlig så måste jag svara Små partiklar i min Pernod, om någon säger "Nämn en låt av Mikael Ramel". Och det är ju som bekant en cover på No Particular Place To Go... Så, nej, jag har inte jättebra koll.

Skälet till att jag nu blev nyfiken är att Ramel även ska spela live, till exempel på Fasching 4 april, och då har med sig ett jättebra band bestående av Kenny Håkansson, gitarr, Göran Lagerberg, bas, Mats Öberg, keyboard, och Benna Sörman, trummor.

Nya skivan, I huvet på varann, släpps 18 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar