fredag 21 september 2018

Mer blod, mer spår


Någonstans kring Allhelgona brukar en ny del i Bob Dylans The Bootleg Series komma ut. Så blir det även i år.

Otvivelaktigt har det givits ut guldkorn i den här serien, som de tre första volymerna med riktigt vitala bitar som tidigare saknats ur Dylanhistoriken (Blind Willie McTell, Foot of Pride etc.). Andra delar i serien har väl jag lagt snabbare bakom mig (behöver man verkligen en djupdykning i Self Portrait?).

2 november släpps More Blood, More Tracks, som är nummer 14 i serien.

Blood On The Tracks från 1975 är givetvis ett av Dylans allra bästa album. I vissa stunder rankar jag det som nummer 1 (fast ibland är det Highway 61 Revisited och ibland Blonde On Blonde).

Så en bootlegvolym på temat blod och spår kan mycket väl vara intressant. Men jag kanske ändå nöjer mig med enkel-CD:n snarare än den lyxiga 6-CD-utgåvan. (100 spänn på att jag ändå köper den senare till slut.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar