lördag 5 maj 2018

Jon Hassell släpper ny skiva



Min Jon Hassell-erfarenhet är ytterst sparsam och har en koppling till när jag jobbade i skivaffär.

En kille kom relativt regelbundet in och frågade om vi hade några Jon Hassell-skivor. Varje gång svarade jag nej, eftersom... ja, vi hade inga Jon Hassell-skivor. (Skivaffären hade ett ganska dåligt utbud generellt, men mycket skivor med Eagles och Tom Waits.) Dessutom irriterade jag mig på killen som lyssnade på en så udda artist. Säkert bara för att göra sig märkvärdig.

Sista gången han ställde frågan (till mig i alla fall), var en ovanligt kundfattig dag, så när jag svarat att "nej, vi har inga Jon Hassell-skivor", så kontrade han: "Ni borde ta in dem, då skulle ni kanske ha lite fler kunder."

Och det är naturligtvis nästan enda skälet till att jag uppmärksammat att Jon Hassell släpper sin första skiva med nytt material på 9 år. Skivan kommer 8 juni och heter Listening to Pictures (Pentimento).

Låten Dreaming - se ovan - låter trevlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar