lördag 2 september 2017

Får vi se Randy den här gången?


Jag började inte följa Randy Newman förrän Ulf Lundell hade spelat in sin version av Guilty (Skyldig) på skivan Sweethearts, 1984. Och även då nöjde jag mig med att köpa Good Old Boys, just den skivan där Guilty är med. 

Först i slutet av 90-talet upptäckte jag Newman på allvar, när jag köpte boxen Guilty: 30 years of Randy Newman. Sedan dess är jag ett jättefan. 

Därför var det en stor besvikelse när han ställde in sitt aviserade besök på Cirkus för några år sedan (jag minns inte vilket år). 

Efter det var jag helt inställd på att han aldrig skulle komma hit. De få gånger han turnerade i Europa så verkade det bara vara Storbritannien, Tyskland och Frankrike som fick besök. Kanske Holland, Belgien, Österrike. 

När en Danmarkskonsert aviserades för ett par veckor sedan så fick jag en liten förhoppning om att Sverige kanske också skulle få besök. Men chansen var liten, tänkte jag. Det finns trots allt flera artister som ofta tar in Danmark när de ändå är i Tyskland, men struntar att hoppa över till Sverige.

Men så blir det; 12 februari på Cirkus. Men visst finns frågan där: Får vi verkligen se Randy den här gången?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar