söndag 11 juni 2017

Jag säger emot mig själv


Nu ska jag säga emot mig själv. I inlägget nedan rackar jag ned på samarbetsalbum, med anledning av den kommande skivan med Courtney Barnett och Kurt Vile.

Nu ska jag erkänna att jag är lite nyfiken på en annan samarbetsskiva. Steve Earles förra fru Allison Moorer och Shelby Lynne - som ett kort tag kring millennieskiftet sågs som ett blivande stort namn - har gjort en skiva tillsammans. Och, ja - de är systrar, ska kanske tilläggas.

Varken Moorer eller Lynne har fått det där stora genombrottet. De brukar få välvilliga recensioner, men inga större framgångar.

Det är väl därför jag är nyfiken, TROTS att skivan nästan enbart består av covers - ett enda original bland de tio låtarna. Ibland lyckas ju underdogs mot alla odds. Det är lite den stämningen som gäller när skivan Not Dark Yet släpps 18 augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar