söndag 9 april 2017

Ny skiva med Ron Sexsmith


Jag tillhör dem som argumenterar för att internet skapat en större mångfald och bredare urval i den musik vi möter. Andra hävdar att artisternas ekonomiska förutsättningar blir sämre och sämre, vilket snart kommer att föröda hela musiklivet.

Jag vet bara att det finns så många artister jag BORDE följa mer noggrant. Ron Sexsmith är en av de där artisterna som jag tyvärr har sorterat lite åt sidan, inte minst för att det blir både ekonomiskt och tidsmässigt ohållbart om du ska ta del av hundratals artisters samlade verk.

Men som vanligt kommer jag nog i alla fall lyssna en eller två gånger när Sexsmith 21 april släpper sin nya skiva, The Last Rider. Kanske anspelar just detta på att hans karriär är på upphällningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar