tisdag 25 april 2017

Alice B har släppt megabox


De roligaste skivfynden är när du nästan slumpmässigt hittar en ny skiva som en favoritartist kommit ut med. Jag minns fortfarande känslan när jag sommaren 1980 stod på Domus i Östersund och fingrade på Unmasked av Kiss. Jag hade hört att de skulle komma med en ny skiva men hade ingen aning om var, när eller hur.

Nu kanske en skivback i Östersund inte riktigt kan jämföras med att hitta en skiva på Itunes men av en slump sökte jag på Alice B och såg att hon släppt en riktig megabox, i ordets rätta bemärkelse. Mega (Skisser 2005-2016) innehåller 81 spår, i form av just skisser, demoinspelningar.

Den hade släppts tidigare i år, utan att jag haft en aning om det.

Jag har ju sågat artister för att göra liknande saker (Lundell, jag tänker på dig), men Alice B kommer undan eftersom du inte behöver köpa någon fysisk jättebox som kostar flera tusen, utan kan köpa de 81 spåren digitalt till det facila priset av 99 kronor.

Det tycker jag är bra, för att höra låtskisser från en lovande ung svensk artist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar