lördag 25 februari 2017

Artister som jag ska ha kvar på Itunes eller inte


Itunes Match, som gör att jag kan lyssna på min musiksamling i såväl dator som telefon, hade till alldeles nyss en gräns på 25 000 låtar.

Ibland ramlade jag över den gränsen, och då var jag tvungen att ta bort musik. Det var ju jobbigast att rensa bort de där artisterna som jag bara hade en eller två skivor med. Därför gick jag i regel på vissa artister som jag hade många skivor av, men som jag lyssnade (för) sällan på.

Således har jag till och från rensat ut R.E.M., AC/DC och U2, för att ta några exempel. Det jobbiga är när du sedan får en period då du vill lyssna på de här artisterna. Ska du lyssna på Spotify, vars ljudkvalitet faktiskt ÄR sämre, eller ska du lägga tillbaka skivorna på Itunes.

Ibland tar jag mig omaket att lägga tillbaka band. I dag håller jag t ex på att lägga tillbaka min U2-samling i Itunes...

PS: Och dessutom verkar Apple nu faktiskt ha slopat 25 000-låtarsgränsen. Eller åtminstone gjort den mindre tydlig. Jag märker i alla fall inga problem med att nu ha cirka 28 000 låtar i Itunes. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar