tisdag 31 januari 2017

Dylan släpper trippelalbum med covers



Jag tror vi officiellt kan betrakta Bob Dylans låtskrivarkarriär som avslutad.

Efter att ha släppt två skivor (Shadows In The Night, 2015, Fallen Angels, 2016) med standards som Frank Sinatra gjort kända, så släpper nu Dylan Triplicate - en trippelskiva med ännu fler Frank Sinatra-favoriter, plus en del andra standards.

Eget nyskrivet material verkar stå väldigt långt bak i kön när Dylan planerar sin skivutgivning. Jag tror Dylan helt enkelt har slutat att skriva låtar. Inte för att jag klandrar honom, han har trots allt varit artist i över 50 år.

Jag har inte varit förtjust i den här karriärvändningen. För det första tycker jag alla låtar låter likadant, för det andra är detta inte min bag. För svalt, för långsamt, för oengagerande.

Ovan hörs smakprovet I Could Have Told You. Triplicate släpps 31 mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar