onsdag 9 november 2016

Robbie Robertson släpper memoarer och samlingsskiva


Det är fem år sedan Robbie Robertson släppte en skiva, den ganska ljumma och ointressanta How To Be Clairvoyant. Jag antar att han tappat det.

Nu kommer i stället memoarer och en samlingsskiva, med samma namn, Testimony.

Ett tag plöjde jag musikmemoarer och musikböcker men i takt med att utgivningen ökat explosionsartat har jag känt mig lite mätt. Böckerna tenderar att vara väldigt lika, och så intresserad är jag sällan av en artist att jag vill veta varje liten detalj om deras uppväxt.

Robertsons bok verkar dock riktigt intressant, inte minst naturligtvis eftersom han sannolikt bjuder på bitar om Bob Dylan som få andra känner till. The Band och Dylan kuskade ju runt flera varv på 60- och 70-talen.

Både boken och skivan släpps i veckan.

Läs om boken i New York Times.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar