lördag 6 februari 2016

Tikaram släpper nionde studioalbumet

Tanita Tikaram är en av de där artisterna som slog igenom stort med sitt debutalbum, Ancient Heart, gjorde ett okej andra album, The Sweet Keeper, som också blev en kommersiell succé, men sedan på något sätt bara försvann.

Nu försvann Tanita Tikaram så klart inte, hon släpper sitt nionde studioalbum den 11 mars. Men jag blir imponerad om ni kommer ihåg vad ens något av albumen nummer 3 till och med nummer 8 heter.

Om jag inte fuskar så ser jag vissa albumtitlar framför mig, men jag kan inte för mitt liv komma ihåg till vilket album de hör, eller vilka låtar som finns på dessa skivor.

Hur som haver, Closer To The People heter Tikarams nya skiva, och den släpps som sagt 11 mars. Ingenting tyder på att ni kommer att komma ihåg det heller, om ett par år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar