söndag 5 april 2015

Gryttdokumentär bra ursäkt att plocka fram skivorna igen


Långfredagens dokumentär om Kajsa Grytt på SVT - se den här - fick mig att plocka fram skivorna igen.

Jag var aldrig Tant Strul-fan, back in the day. Jag har upptäckt dem först på senare år. Däremot var jag massiv Kajsa & Malena-fan, framför allt Historier från en väg, men även andra skivan, Den andra världen.

Och när du går igenom Kajsa Grytts solokatalog så är det uppenbart att hon har en gedigen karriär bakom sig. Det är några år sedan jag lyssnade igenom hennes självbetitlade debut eller andra soloskivan, Revolution (bilden ovan). Skivor som förtjänas att uppmärksammas igen.

På senare år har Kajsa Grytt gjort sin kanske bästa skiva hittills - En kvinna under påverkan - samt den oavbrutet intressanta Jag ler jag dör, som jag upptäcker fler och fler intressanta detaljer i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar