måndag 10 mars 2014

Grattis Uffe...

... till giftermålet och till den kommande sommarturnén.

Allt hoopla kring Ulf Lundell fick mig att börja sammanställa en spellista i Itunes.

Efter att ha försökt kränga in alla decennier på samma spellista fick jag ge upp och göra en spellista för 70-talet (lite fusk, eftersom jag räknar Längre inåt landet från 1980 till Lundells 70-talsperiod), en för 80-talet, en för 90-talet och en för 2000- och 2010-talet.

Alltså totalt fyra spellistor. 70- och 80-talslistorna är, av lätt insedda skäl, de med flest låtar - 36 respektive 50 (!), 90-talslistan är tunnast, med endast 20 låtar. Listan med material från 00- och 10-talen sväller till hela 41 låtar framför allt tack vare två riktigt bra dubbelskivor, Lazarus och 2012 års Rent förbannat.

Detta fick mig också att börja fundera på hur en Lundellspellista skulle se ut för att Lundellskeptiker åtminstone skulle börja tvivla på Uffes uselhet.

Jag tror att dessa 20 låtar är de som skulle ha bäst chans att övertyga tvivlarna:

Inte ett ont ord
Nådens år
Evangeline 
I kvinnors ögon
Danielas hus
Chans
För dom som älskar
Det jag vill minnas
Snön faller och vi med den
Rom i regnet
Odyssevs Park Avenue 
Snart kommer änglarna att landa
Natt
Öppna landskap
10% 
Kid
Nattvakten stjäl
Isabella 
Lejon på Gotland
Aldrig så ensam

PS: Varför har Uffe en duva på armen på konsertaffischen - se ovan? DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar