lördag 24 augusti 2013

Peter Gabriel får en gentjänst

Scratch My Back hette albumet från 2010, där Peter Gabriel spelade in andra artisters låtar. Jag vet inte om jag tyckte Gabriel gjorde så himla mycket med dessa sånger. Jag kunde leva utan att han tristade till I Think It's Going To Rain Today och Boy In The Bubble.

Nu kommer gentjänsten, de flesta av dessa artister har spelat in några av Peter Gabriels låtar.

Kanske är det lite bittert att David Bowie och Neil Young inte har återgäldat tjänsten, de bidrar inte till den nya skivan. Bowie kan jag förstå, han var ju i princip pensionerad fram till nya skivan som kom i våras. Han har legat lågt. Att den extremproduktive Neil Young inte bidrar är konstigt.

Några som bidrar är exempelvis Lou Reed, Randy Newman, Regina Spektor och Paul Simon.

Jag kommer köpa skivan i princip enbart för Randy Newmans version av Big Time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar